Kurumsal İletişim Müdürlüğü
Eğitimde Yeni Model
Teknolojik altyapısını güçlendirerek dijital eğitim konusunda Türkiye’ye örnek adımlar atan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), mütercim ve tercümanlık alanında öğrenci merkezli asenkron öğrenme modeline dayalı ilk ders denemesini yaptı. İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Bölümünde ‘Sözcükbilimi’ dersini alan 70 öğrenci için bu ders, öğretim tasarımında sistematik ve yapılandırılmış bir süreç izlenerek dijitalleştirildi.
Ders, alan uzmanı Doç. Dr. Ilgın Aktener ve Dr. Öğretim Üyesi Gülden Taner Yavuz, öğretim tasarımcısı İEÜ Öğretme ve Öğrenme Merkezi (TLC) Müdürü Dr. Öğretim Üyesi Esin Çağlayan iş birliğinde öğrenme odaklı, interaktif ve görsel-işitsel öğretim materyalleri ile zenginleştirilmiş bir şekilde tasarlandı. Bilimsel bir öğretim tasarımı sürecinden geçirilen, analitik raporlar ve biçimlendirici ölçme değerlendirmelerle her bir öğrencinin gelişimini bireysel düzeyde takibini sağlayan bu ders, öğrenciler tarafından olumlu karşılandı. İEÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Ilgın Aktener, öğrencilerden çok sayıda olumlu dönüş aldıklarını belirterek, “İlk denememizde gayet başarılı olduk. Farklı derslerde de bu yöntemi kullanmayı düşünüyoruz” dedi.
HER DETAY DÜŞÜNÜLDÜ
Daha önce yüz yüze yapılan dersin artık dijital bir formatta yürütüldüğünü belirten Doç. Dr. Aktener, "Vize ve final sınavları dışında dersin tüm süreçlerini dijitalleştirdik. 5 modüllük bir içerik hazırladık ve video materyaller, okuma kaynakları, yazılı bilgiler, testler gibi tüm detayları düşündük. Sürekli öğrenci odaklı bir yaklaşım izledik ve ihtiyaç duyduklarında öğrencilerimizle birebir görüştük" dedi.
ÖRNEK TEŞKİL EDECEK
Eğitimde dijitalleşmenin önemine dikkat çeken Doç Dr. Aktener, "Amacımız öğrencilerimizin öğrenme özerkliğini artırmak ve zamanı daha verimli kullanmaktı. Bu yöntemi başka derslere de uyarlamayı planlıyoruz" diye konuştu.
TLC Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Esin Çağlayan ise, dersin planlanmasında kullanılan öğretim tasarımı yaklaşımlarına ve profesyonel ekipmanlarla oluşturulan içeriklere vurgu yaptı. Dr. Çağlayan, "Üniversitemizin dijitalleşme hedefinde bu gibi dersler örnek teşkil edecek. Dijital eğitim alanında güçlü, öncü adımlar atıyoruz. Teknolojik yenilikleri, öğrencilerimizin daha hızlı ve etkili öğrenmesi için derslere de entegre ediyoruz. Bu alanda üniversitemizin gücü, bilgi ve deneyim birikimi ve teknik donanımı fark yaratıyor" ifadelerini kullandı.